Ultimament, en l¿ambit de l¿educació primària , s¿ha donat molta importància a l¿aspecte didàctic i pedagògic però sembla que s¿hagi oblidat una mica la formació sòlida i global del professor en les matèries que imparteix . Això és contradictori ja que la didàctica depèn, en gran mesura , del coneixement que el professor té d¿aquestes matèries. Per això aquest treball no tracta només dels mètodes didàctics que cal aplicar en cada moment a l¿aula, sinó també del bagatge que el professor ha de tenir perquè les classes resultin realment profitoses als seus alumnes..Inclou quatre tipus de continguts que s¿alternen constantment en funció de l¿ordre dels diferents temes. 1- Conceptes matemàtics, que el professor que fa la classe ha de dominar, o poder repassar, perquè la seva feina comporti un veritable aprenentatge per part de l¿alumne. 2 - Procediments i exemples que s¿han trobat idonis des del punt de vista del mètode matemàtic i més propers a la lògica de l¿alumne. Inclou en l¿apartat d¿estadística un seguit d¿exemples , amb notes ficticies d¿una classe, perquè els professors puguin fer la valoració i la interpretació dels resultats de cada grup d¿alumnes. 3 - Història de les matemàtiques per il.lustrar les explicacions el professor i per comprovar que aquesta ciència està lligada a la vida de l¿home des d¿èpoques prehistòriques. També pot servir per posar exemples que corresponen a l¿edat madurativa dels alumnes i per fer treballs interdisciplinaris relacionats amb els apartats d¿història de les ciències socials. 4 - Didàctica de les matemàtiques on es fa un apropament als temes a partir d¿exemples clars i de definicions amb paraules senzilles de manera que, sense perdre el rigor matemàtica, l¿alumne aprengui a formalitzar els coneixements que va adquirint.